Menu
BLOG

Am ajuns in Rio de Janeiro, dar m-au lasat „sportiv”…

Ieri ar fi trebuit sa plec catre Rio de Janeiro via Buenos Aires. Dar nu a fost asa simplu. Dimineata la 6 am ajuns in aeroportul din Santiago de Chile, am facut check in-ul, am lasat bagajul de cala si m-am dus spre poarta de imbarcare. Acolo, mi s-a spus ca zborul spre Buenos Aires s-a anulat! Desi aveam o rezerva de vreo 7 ore pana la zborul din Buenos Aires catre Rio, vestea nu mi-a picat prea bine, nestiind daca mai sunt curse in timp util catre capitala argentiniana pentru a prinde conexiunea. M-am dus rapid (si plin de optimism :)) la biroul companiei aeriene care mi-a emis biletul (LAN) si, spre bucuria mea, au gasit un loc liber la o cursa care urma sa plece la aceeasi ora, direct spre… Rio! Asta insemna ca scapam de cele 6 ore de stat in Buenos Aires si ca ajungeam la Rio la pranz, in loc de seara. Asadar, tot raul a fost spre bine!

Dupa vreo 4 ore si jumatate am ajuns la Rio, dar bagajul meu de cala…nu. M-am felicitat pentru inspiratia de a fi ultra-prevazator si de a imi pune in bagajul de mana hainele de alergare pentru ultra maratonul de duminica (pentru orice eventualitate…), swimsuit-ul (ca sa nu plang daca se pierde valiza…), cateva haine de schimb si „electronicele” (laptop, telefon, charger etc.). Si m-am bucurat pentru polita de asigurare de calatorie care acopera si riscul intarzierii bagajelor, pe care va recomand sa o faceti de fiecare data cand plecati din tara cu avionul, pentru a reduce stresul unor astfel de incidente (primiti 10 euro pe ora, asa ca o sa va doriti sa nu ajunga prea curand valiza… :)). Oricum, daca va fi sa nu mai primesc bagajul, sper sa se incalzeasca la Bucuresti pana ma intorc, pentru ca voi fi in sort si tricou cu maneca scurta… 🙂

Despre Rio de Janeiro. Nu am apucat sa vad foarte mult din el, pentru ca am ajuns la hotel de abia pe la ora 5, iar pe la 8 eram deja in pat… A fost o mica eroare din partea mea, pentru ca pe la 2 dimineata eram deja in picioare (speram sa dorm mai mult, dar cred ca organismul s-a obisnuit cu cele 5-6 ore de somn pe noapte…). Partea buna este am timp pentru a scrie acest post plus cateva pagini la carte si ca ma sincronizez cu familia pentru o video coferinta. Revenind la Rio, imaginati-va o combinatie estivala intre Bucuresti, Brasov si Constanta. Un oras mare (si foarte scump, atat la propriu cat si la figurat…), cu plaje pe masura (printre care si celebrele Copacabana, Ipanema etc.) dar si cu dealuri si munti. Palmieri, nisip, oameni bronzati, relaxati si pe jumatate dezbracati, venind de la plaja cu cate o bere sau nuca de cocos in mana si amestecandu-se cu turistii si cu corporatistii care ies de la serviciu, aglomeratie, caldura, briza oceanului, alergatori, biciclisti, muzica si la fiecare colt de strada, comercianti ambulanti, fructe exotice, magazine de lux etc., intr-un puternic contrast cu imaginea favela-urilor care sunt la doar cateva sute de metri distanta (ceea ce explica numarul mare de politisti prezenti pe strazi) si a oamenilor care dorm pe strada.

Astazi am in plan un antrenament de alergare (pe plaja Copacabana este o promenada plina de alergatori, biciclisti, skateri etc.) si vizitarea catorva „obiective turistice”. Pe curand!

PS – ma simt oarecum ca in Romania, pentru ca portugheza ‚suna’ destul de mioritic… 🙂

Share: Scrie un comentariu
Articole similare:

Lasa-ti email-ul pentru a-ti trimite noutati