Menu

Povestea unei excursii pe lacul (inghetat) Snagov.

Postat de Andrei Rosu pe 14 ianuarie, 2013

NU ne-am dus pe copca! 🙂

DSCN0598O sa te aresteze politia!! O sa te alerge pompierii!! O sa te caute scafandrii pe sub gheata!! Ai 2 copii acasa, nu te gandesti la ei? Ai grija sa nu te duci pe copca!!!… si multe astfel de griji si reactii (intemeiate, daca judecam dupa „stirile” TV la care ma uitam pana acum 3 ani:)) au fost provocate de anuntul postat pe FCB in urma cu cateva zile, prin care invitam amatorii de drumetii & biking sa mi se alature pentru o tura pe lacul Snagov, de la Ciofliceni pana la Manastirea Snagov. Ideea imi venise acum o saptamana, dupa ce vazusem pe lac cativa pescari care ‘dadeau la copca’, iar unul dintre ei venise cu bicicleta…

DSCN0609Frigul din aceasta iarna a facut ca gheata lacului Snagov sa tina si un tractor, asa ca am abordat plin de optimism aceasta incursiune in natura, dar m-am pregatit si pentru worst case scenario. Dupa ce am citit pe net informatii despre ce ar trebui sa fac in cazul (foarte putin probabil) in care s-ar sparge gheata cu mine, mi-am umplut un rucsac impermeabil cu haine si incaltaminte de schimb (pentru mai multa siguranta, le-am pus si in saci de plastic).

DSCN0568In plus, am luat la mine o folie de supravietuire, un termos cu ceai, telefonul etc. si am inlocuit casca de biciclist cu cea pe care o foloseam cand ma dadeam cu placa. Pentru a elimina orice probabilitate de derapare & cadere cu bicicleta, am dotat-o cu cauciucuri Schwalbe Ice Spiker, astfel incat pedalatul pe gheata & zapada a fost mai stabil decat vara pe asfaltul uscat… 🙂

DSCN0545Am uitat sa va spun ca lumea nu s-a inghesuit sa raspunda invitatiei mele; noroc cu Octavian (alaturi de care ‘inaugurasem’ acum vreo jumatate de an autostrada Bucuresti – Ploiesti) si care, ca si mine, isi dorea o premiera pentru aceasta duminica. In locul bicicletei a preferat alergarea, dar asta a contat mai putin; important era ca nu sunt singur si, deci, ar avea cine sa ma ajute sa ies din apa (sau macar sa rada de mine daca as fi cazut in apa… :)).

DSCN0592De fapt, ar fi fost imposibil sa fiu singur pe lac. Astazi am nimerit in mijlocul unui adevarat festival de pescuit la copca… 🙂 Nu am numarat pescarii, dar cred ca am intalnit cateva sute (ca sa nu spun o mie…) pe o distanta de 8 km (cat a masurat trasseul pe care l-am parcurs dus-intors). Mi-am imbogatit cultura generala in materie de instrumente de spart gheata: in afara clasicului topor, pe care il aveau foarte multi dintre pescari – ca intr-o reproducere a evenimentelor de la 1907…, am vazut si un fel de tirbuson urias, pe care unul dintre sateni mi-a spus ca l-a facut singur, dupa un model „gasit pe net” :). Daca va intrebati cum rezista pescarii la frig atatea ore; ei bine, ati ghicit: metoda clasica – sticle de apa plata pline cu palinca sau tuica…

DSCN0570Am vazut o multime de case, vile si palate (unele dintre vile mai mari decat multe dintre palate :)), inclusiv resedinta de vara a lui Nicolae Ceausescu. Am oprit, bineinteles, si pe insula pe care se gaseste Manastirea Snagov (din pacate, nu am putut sa vizitam si interiorul, pentru totul era inchis – insula era pustie :(). Asadar, ramane sa vedem altadata mormantul lui Vlad Tepes… Am ramas, totusi, vreo 10-15 minute pe insula, timp in care am baut ceai si am rontait cate un baton ‘energizant’.

DSCN0617La intoarcere, am beneficiat de urmele facute de un ATV care tocmai tulburase linistea de pe lac si am putut alerga & pedala mai repede decat o facusem la dus (ce-i drept, ajutati si de increderea mult mai mare ca gheata ne va tine…). Ar mai fi de adaugat si faptul ca pedalatul pe gheata & zapada nu este deloc simplu – chiar daca stabilitatea este buna, efortul de a mentine o viteza cat de cat decenta a scos un pic untul din mine (a fost oarecum similar cu cel al urcarii de pante…).

Asta a fost povestea unei experiente care mi-a placut foarte mult, m-a mai dezghetat un pic si m-a ajutat sa trec peste inca o temere (sau, mai degraba, prejudecata). …Si puteti gasi mai multe poze in galeria foto de pe facebook.

O saptamana excelenta!!

Alergare pe lac Snagov

Scrie un comentariu
Articole similare:

Lasa-ti email-ul pentru a-ti trimite noutati