Menu
BLOG

Avem net! Prima zi in Sahara…

Am ajuns in Sahara!!

Cu 3 ore intarziere, avionul a aterizat la 5 dimineata pe aeroportul militar din Tindouf, un fel de autogara din cel mai uitat sat din Romania :). Cine se mai plange de aerogara Baneasa…sa stie ca exista si locuri mai hardcore. Cei 2 vamesi militari, aflati in cea mai mare cazatura de aeroport, fumau tigara de la tigara si aplicau vize intr-o relaxare totala…

Pe la ora 6.00 am plecat spre tabara de refugiati Smara, imbarcati in 2 autobuze cum nu am mai vazut la noi din copilarie, iar bagaje incarcate in 2 camioane.

Dupa o ora si jumatate am ajuns la marginea Algeriei, in tabara unde urmeaza sa stam timp de o saptamana.

La 7 si 30 era bezna totala, iar la 7 si 31 lumina ca la noi la pranz. Am fost suficienti de rapizi pentru a fotografia rasaritul… Temperatura a crescut brusc de la 5-6 grade la vreo 15. Dupa 30 de minute am fost luati in primire de gazdele noastre, o familie formata din 10 frati si surori, rude ale presedintelui republicii Saharawi. Deci, va rog, avem pile la nivel inalt… šŸ™‚

Tabara de refugiati este ENORMA, cu mii si mii de case facute din chirpici si corturi haima. Locul in care stam arata mai bine decat ne asteptam. Este ca un fel de grajd, din chirpici, destul de calduros, respectiv racoros (depinde de momentul zilei), foarte incapator pentru cei 5 saci de dormit, 5 geamantane si 2 mese pentru servit mancat si baut ceai. Pe jos si pe pereti sunt covoare.

Terminati de somn, am fost pusi pe picioare instant de 3 serii de ceaiuri si un mic dejun format din paine, unt, gem si lapte UHT… Astfel, am reusit sa ne amanm somnul pana la pranz, cand am cedat si am cazut loviti la datorie (nu inainte de a arbora steagul nostru in mijlocul complexului nostru rezidential šŸ™‚ si de a ne asigura ca se vede din toate directiile… Am fost treziti in jur 14.30, cand ni s-a adus pranzul: banane, mere si SUPA DE CAMILA CU CARTOFI PRAJITI! Si, fireste, inca o repriza de ceai (si cafea). A fost…delicios šŸ™‚

Am stat la povesti cu gazdele noastre, intr-o spaniola-mima-gimnastica aproximativa dar eficienta. Sunt niste oameni EXTRAORDINARI, simpatici, primitori, deschisi la minte (au o mentalitate surprinzator de vest-europeana) si care fac tot posibilul sa iti fie bine. Am primit cadou din partea lor costume traditionale, iar noi i-am cadorisit cu cometice, medicamente, haine, dulciuri, mancare (conserve) etc.

Apoi, am iesit la plimbare, pe Strasse, pentru a proba noile haine. Acestea sunt excelente pentru a ne proteja de soare si caldura (in jur de 30-35 de grade, dar cu vant – ceea ce face destul de suportabila arsita).

Acum o ora ne-am luat kit-ul de concurs si apoi am ajuns la un internet cafe (care arata bestial, ca in seria Mad Max :))

Urmeaza sa ne intoarcem la gazdele noastre, sa mai bem vreo 15 ceaiuri si sa ne culcam.

Maine este ziua nationala a poporului Saharawi si vom participa la diverse evenimente culturale organizate de localnici…

Concluzie: a fost o prima zi ireala. Ne simtim in alta lume, in alta civilizatie, in alta epoca…

Pe curand!

Echipa Sahara

Share: Scrie un comentariu

Lasa-ti email-ul pentru a-ti trimite noutati