Menu
BLOG

De la Miami la Tampa, printre pantere si crocodili.

DSC_0375Peste fix 2 zile voi fi la startul Double Iron Florida. Ieri dupa-amiaza am ajuns in Tampa, dupa ce am strabatut o parte din coasta de vest a Floridei si am vazut o multime de lucruri de povestit atat pe blog cat si la nepoti… Dar inainte de a va impartasi din minunatiile Floridei, sa va spun ca am tras o sperietura serioasa: alaltaieri dimineata m-am trezit racit cobza, cu febra, nas infundat, dureri in gat si o tuse cum nu imi amintesc sa fi avut vreodata. Probabil ca schimbarea brusca de clima, umiditatea, trecerile de la aerul conditionat la caldura extrema etc. coroborate cu o scadere a imunitatii din cauza lipsei de somn (m-am acomodat cu fusul orar de abia azi-noapte, cand am reusit sa leg 7 ore de somn) m-au dat un pic peste cap. Prima reactie a fost “de ce tocmai acum?!”, apoi m-am gandit ca “mai bine acum decat cu o zi inainte de concurs”… Ma si vedeam la concurs, inotand “la doua brate”, inspirand la unul si oprindu-ma tusind la celalalt… A urmat un drum la “drug store”, o discutie cu un farmacist simpatic care a rezonat cu rugamintile mele de a imi da ceva care sa ma readuca rapid in forma pana vineri si am plecat de acolo cu un sirop “polivalent”, care mi-a taiat instant tusea si mi-a redus simtitor celelalte simptome. Din fericire, in ultimii 3 ani am racit foarte rar, formele au fost destul de usoare, iar durata ‘covalescentei’ nu a fost mai mare de 2-3 zile (efectul alergatului!), ceea ce s-a intamplat si acum. La ora la care scriu aceste randuri, sunt aproape refacut si sper sa fiu 100% apt peste 48 de ore.

DSC_0137Dar sa revenim la Florida si la drumul parcurs pana aici, in Tampa. Miami este un oras fabulos si mi-a amintit de toate orasele frumoase cu acces la litoral pe care le-am vizitat pana in prezent (Cape Town, Sydney, Tel Aviv, Barcelona) – o combinatie intre vechi (stilul art deco) si modern (zgarie nori stralucitori), oameni de toate nationalitatile (82% din populatia orasului este ‘bilingual’), peisaje si case superbe, mii si mii de ambarcatiuni, palmieri, plaje insorite, cu nisip alb, multi tineri (Miami gazduieste sute de mii de studenti), dar si multi ‘seniori’ care vin iarna aici din toata America, pentru a profita de clima mult mai blanda. Daca ajungeti aici (si va recomand din toata inima sa o faceti), trebuie neaparat sa faceti un tur al orasului intr-unul din autobuzele acelea cu etaj, pentru turisti; vezi vedea aproape toate zonele interesante ale orasului si veti afla o multime de lucruri. O multime de celebritati au aici proprietati sau investitii, sau au un istoric cu aceste locuri. “Aici a invatat Any Garcia”, “aici a locuit Al Capone”, “aici a castigat Muhamad Ali primul sau titlu”, “asta este casa de 56 de milioane de dolari a lui X”, “vecini lui X sunt Oprah si Enrique Inglesias”, “aici s-a filmat Scarface – scena in care Al Pacino omoara pe nu-stiu-cine”, “aici se va construi cel mai inalt bloc din Miami – o investitie a baschetbalistului Shaquille O’Neal”, “asta este hotelul cumparat de Madonna”, “hetelurile astea sunt ale Gloriei Estefan”, “asta este casa in fata careia si-a pierdut viata Giani Versace”… si asa mai departe. Sa va mai spun despre Miami ca temperatura in februarie este in jur de 30-32 de grade (ziua) si vreo 25 seara, iar umiditatea este foarte mare. Cei care vor sa mearga la Ironman Miami (exista asa ceva!), ar trebui sa tina cont de asta atunci cand se antreneaza…

DSC_0529Atat despre Miami (va invit din nou sa vedeti pozele postate pe Facebook, am pus deja aproape 1000). A urmat drumul spre Tampa, cu un ocol si 2 opriri peste noapte in Key West si Fort Myers Beach, plus o escala la mlastinile din Everglades. Key West, locul in care si-a petrecut o parte din viata Ernest Hemingway, este cel mai sudic punct al SUA (continentala) si drumul pana acolo cu masina (chiar daca asta inseamna 8 ore dus-intors de la Miami) merita pe deplin – o buna parte din sosea este suspendata deasupra oceanului, iar peisajul iti cam taie respiratia… In plus, este un loc in care poti vedea atat rasaritul cat si apusul cu soarele intrand / iesind din ocean…

DSC_0711Oprirea noastra in Everglades a durat aproximativ 2 ore, timp in care Oana a facut o tura printre crocodili, cu vestitele “airboat”, iar subsemnatul a incercat sa isi refaca puterile dormind in masina… Fireste, ne-au distrat indicatoarele de pe sosea care ne atentionau sa conducem usor pentru ca “panthers crossing” sau “crocodiles crossing”; nu am vazut pe sosea nici pantere, nici crocodili, dar indicatoarele respective ne-au “incurajat” sa nu avem tentative de a opri si cobori din masina… Urcand spre Tampa, am strabatut o multime de orasele si statiuni de vacanta (Naples, Fort Myers, Cape Coral, Sanibel, Port Charlotte, Venice, Sarasota), care ne-au lasat cu gura cascata: plaje cat vezi cu ochii, unele salbatice, altele pline de oameni, palmieri, proprietati  impresionante (prin bun gust, nu – doar – prin marime), perfectiunea soselelor si a traficului si multe altele… Ne-a mai surprins (placut) numarul ENORM de mare de biciclisti, alergatori si motociclisti. A fost oarecum ciudat sa vedem, de exemplu, intr-o zi de marti, la 7 dimineata, strazile pline de oameni (unii cu varste dincolo de 70 de ani!) antrenandu-se pe bicicleta (exista benzi speciale…) sau alergand printre palmieri. A propos de varstnici, cred ca mai mult de jumatate dintre motociclistii pe care i-am intalnit erau, probabil, trecuti de varsta pensionarii. Bravo lor!!

DSC_0855Am ajuns ieri dupa-amiaza in Tampa si, spre bucuria mea, temperatura este muuuult mai prietenoasa pentru sport (in jur de 25 de grade ziua, 15 noapte), iar prognoza pentru zilele de concurs este chiar mai buna (minim 10, maxim 20, zero ploaie). Tot ieri, au ajuns in Tampa doi dintre membrii echipei noastre de suport, Victor si Matei, iar peste cateva ore urmeaza sa fim in formula completa, dupa sosirea lui Raul si Mihai. Astazi este in plan un drum la un magazin de biciclete – pentru a ansambla Felt-ul si a il pregati de concurs, o oprire la un supermarket pentru a completa check list-ul si un scurt antrenament cu bicicleta. Maine ne intalnim cu organizatorii la sedinta tehnica si mai fac un antrenament chiar la “locul faptei”; de asemenea, o sa facem si un drum ‘de recunoastere’ intre hotel si locul de start, pentru a fi siguri ca nu ne ratacim in dimineata concursului…

Cam atat, momentan…

Pe curand!!

Share: Scrie un comentariu

Lasa-ti email-ul pentru a-ti trimite noutati