Menu
BLOG

Salutari din Dubai!

Am promis ca, daca ma voi afla ‘in civilizatie’ (adica voi avea acces la net…), va voi tine la curent cu ‘expeditia’ mea australiana. Sunt in Dubai, e ora 6 dimineata (5 ora Romaniei), mi-am facut somnul ‘de frumusete’, m-am conectat si va scriu…

Am plecat din Bucuresti ieri dupa-amiaza la 16.30. Prima destinatie: Istanbul. Zborul ar fi trebuit sa dureze in jur de 1 ora si 15 minute, dar a durat 2 ore, pentru ca ne-am invartit deasupra aeroportului Ataturk pana am avut permisiunea de a ateriza. Adaugand la asta si faptul ca am plecat cu ceva intarziere din Bucuresti iar zborul catre Dubai era la 19.30…a trebuit sa alerg pentru a prinde urmatoarea cursa (dar niciodata nu strica un sprint :)).

Calatoria catre Dubai a fost excelenta, cu exceptia faptului ca  paranoicul din mine („fan” al emisiunilor cu avioane de pe National Geographic) a vazut o ‘chestie’ desprinsa pe aripa (am marcat cu un cerc rosu in poza) si am anuntant instant echipajul avionului, care m-a asigurat (in frunte cu pilotul) ca „nu e nicio problema”… O stewardesa a vrut sa fie simpatica si m-a rugat sa semnalez orice problema ar aparea, de exemplu daca iese fum (!!!).

Am ajuns in Dubai pe la 1 noaptea (ora 24 in Romania) si prima mea grija a fost sa caut un loc in care sa dorm, avand in vedere ca avionul catre Sidney pleaca la 10 dimineata si, din cate ma cunosc, nu pot dormi in avion (si, in general, in pozitie verticala sau semi-verticala, cum este la clasa economic). Pana sa reusesc asta, m-a cam furat peisajul. Este incredibil ce au putut sa construiasca oamenii astia in desert. Un mega aeroport (din cate am citit, este cel mai mare din lume), cu un terminal imens si o gramada de duty-free-uri, restaurante, SPA-uri, lounge-uri, hoteluri si tot felul de magazine, majoritatea de lux…

…Dar cum orice investitie trebuie amortizata, nu putea face exceptie aeroportul din Dubai. Primul soc: daca vrei sa dormi la hotel, camera costa aproape 50 de euro pe ora! In acest caz, iti ramane sa testezi podeaua de marmura a aeroportului (vezi poza din stanga), sa stai treaz (iti dai seama cat economisesti ?!:)) sau sa te lipesti de un lounge. Am gasit unul singur (evident, contra cost, dar mult mai ieftin decat camera de hotel) in care te primeau fara sa fie necesara prezentarea unui bilet business / first class sau a unui credit card de platina, titan, gaz metan etc… 🙂

Spre dezamagirea mea, in acest loc (se numeste Marhaba lounge, in caz ca faceti escala in Dubai si aveti nevoie de nani) nu au paturi sau chaise longue-uri care sa permita un somn decent, dar – creativ ca orice roman – am incropit un fel de pat din cateva fotolii :). Nu am dormit mult – vreo 4 ore, cu ceva intermitente cauzate de zgomotul ‘de fond’, dar sunt bune si astea, sunt sigur ca vor conta pe parcursul maratonului din 31 iulie…

Cam atat din Dubai, ma duc sa ciugulesc ceva si sa fac un dus (da, au dusuri in aeroport!!). Urmatoarea oprire: Sidney – unde o sa ajung pe 29 iulie, la 6 dimineata (diferenta de fus orar este de +9 ore, adica in Romania va fi inca 28 iulie…). Dupa o escala de vreo 3 ore, decolez spre Ayers Rock, unde voi ajunge in jur de ora 13.00 si unde de abia astept sa dorm!! 🙂

Pana atunci, urmeaza cursa de 14 ore Dubai – Sidney, care sper sa fie indulcita de faptul ca zbor cu cel mai mare avion din lume (Airbus A380). Daca are coridoare suficient de mari, ma gandesc sa fac un antrenament :). Pe curand!

Andrei cangurul

Share: Scrie un comentariu

Lasa-ti email-ul pentru a-ti trimite noutati